Dette er andre og siste del i serien om Ageras’ kultur! Jeg håper du har hatt glede av å lese del 1 hvor det har blitt kastet lys over hva folk tenker når de hører ordet kultur, og hvorvidt våre ansatte mener en virksomhetskultur er viktig å ha. Dette innlegget er dedikert til det siste spørsmålet jeg ønsket å belyse, nemlig:

Hva er det beste ved å jobbe i Ageras?

Jan Lyngsø Nilsen (Partnerkonsulent Sverige): «Det beste er energien her, og gleden av å lykkes sammen som et team».

Team-spirit er definitivt viktig i Ageras. Vi har et team for Norge, Sverige, Danmark, Nederland og Tyskland og alle teamene har samme overordnede mål: å matche kunder i deres hjemland med den aller beste revisor, regnskapsfører eller advokat for kundens unike sak. Det kan til tider være en krevende oppgave, og av og til gjør vi også feil. Fordelen er at alle holdes oppdatert og gjøres oppmerksomme på større og mindre feil og utfordringer:

Javier Amigo Miranda (Chief Operating Officer): «Jeg liker at vi jobber veldig tett sammen. Alle vet hva som skjer, alle vet det hvis vi har en utfordring, det er ikke skjult. Jeg liker at det er en flat struktur og en god informasjonsstrøm».

Det gjør det enklere å håndtere det når vi støter på hindringer på veien. Flere personer kan ofte løse problemer bedre enn én person, og det hjelper å føle at man ikke er alene i en vanskelig situasjon. Når oppgaven er litt ekstra tung å få i mål er det desto viktigere å muntre hverandre opp. Derfor gleder det faktisk hele teamet like mye når én person oppnår sitt mål. Som skrevet i del 1 er det et todelt fokus: prestere ditt beste og være ambisiøs samtidig som du skal ha det gøy og kose deg på jobb. Det merkes på atmosfæren:

Lisbeth Lauridsen (Kundekonsulent Norge): «Stemningen i lokalet. Folk er på og klare. Når du ser at folk arbeider hardt hele tiden får man også lyst til å arbeide hardt selv. I tillegg skjer det så mye her hele tiden. Vi har minigolf, uteområde, en egen happiness manager – det er så impulsivt. Det synes jeg er spennende».

En av de viktigste styrkene i dette selskapet er medarbeidernes evne til å sette pris på hverandre og vise respekt for arbeidet som gjøres. Det er en positiv egenskap som hver eneste Agerian besitter, og er i stor grad et resultat av det rammeverket og den kulturen som har blitt skapt av selskapets grunnleggere:

Jacob Jarolics (Customer Manager Tyskland): «Folk føler at de har betydning. Hver eneste person er viktige og blir satt pris på for det de gjør, og det er det ikke alle ledere som får til».

Vi er et selskap som feirer. Vi klapper, synger, ler og gir high five. Men for at man på en genuin måte skal klare å ta i mot ros må man også føle at man har fortjent det, og derfor er vi så opptatt av å alltid levere vårt beste:

Ludvig Hammeken (Direktør for Norden): «Vi skaper verdi. Jeg tror det er det mest essensielle vi gjør her. Alle sammen. Jeg tror det er viktig for mennesker generelt. Vi liker å føle at den innsatsen vi gir medfører en form for resultat».

Samholdet og energien er det som har blitt nevnt flest ganger i samtalene vi har hatt om kulturen her i Ageras. Alexander Griesert, som er ansvarlig for å koordinere hva slags innhold markedsføringsavdelingen skal publisere, mener noe av det beste er at det holdes flere taler hver dag. Da oppsummeres det hva som har gått bra og hva som kan gjøres bedre. Disse talene holdes tre ganger om dagen: om morgenen når dagen begynner, etter lunsj og om ettermiddagen klokken 17 når kveldsvaktene kommer og resten skal hjem. Alexander sier videre:

«Jeg synes at å komme sammen på den måten og høre talene og ha det gøy og ha latteryoga [ja, vi har faktisk en øvelse vi kaller latteryoga!] og alle de små tingene - det gir meg en følelse av at Ageras er en enhet».

Simeon Ezeh (Partnerkonsulent Tyskland): «Jeg synes Ageras er et unikt selskap. Ikke bare i København eller Danmark, men i verden. Vi har veldig unge mennesker her, det er en vennlig atmosfære og det er gøy å jobbe her. Det spilles musikk, folk er avslappet - det er godt humør og gode vibber overalt. Samtidig er vi veldig dedikerte og streber alltid etter å nå målene våre, men vi glemmer ikke å ha det gøy!».

Thomas Vibe (Chief Happiness Officer): «Vi lever i et veldig priveligert land og kan tjene penger mange steder. Men vi har bare ét liv, så det handler om å jobbe et hyggelig sted hvor vi trives».

Thomas oppsummerer det godt. Vi lever kun én gang, og når vi er så heldige å ha flere muligheter er det en klar fordel å jobbe et sted man har det bra. Samlet sett er det ingen tvil om at dette er et sted hvor folk trives. Vi liker å se på oss selv som en familie, selv om vi etterhvert er veldig mange og fortsatt blir flere og flere for hver uke og måned som går. Alle nye ansatte blir inkludert i familien fra dag én og det er lett å føle seg hjemme her. Det gjør også noe med dynamikken at det er så mye unge mennesker og at folk har forskjellige bakgrunner. Som mange har påpekt er ingen dag lik den neste, og det er alltid en overraskelse på lur rundt hjørnet.

Vi gleder oss til alle dagene, ukene, månedene og årene som kommer, og til å se familien vokse seg enda større enn den er i dag. Jeg håper du har hatt glede av å lese om hvordan det er å jobbe her i Ageras. Ha en fin dag! :-)

Klikk her og få tilbud fra regnskapsførere eller advokater!

Innhold